Kotahanke Vähäojan sataman alueelle

Enonlahti-Salmenranta kyläyhdistys on ollut jo kauan ilman omaa kokoontumispaikkaa. Kokouksia ja muita tilaisuuksia on ollut vaikea järjestää, ja on jouduttu kokoustamaan jäsenten kodeissa tai jopa naapurikylällä.  Pohdimme yhdistyksen hallituksessa tätä asiaa ja päätimme hakea Oulujärvi Leaderilta rahoitusta rakentaaksemme maisemakodan Vähäojan sataman alueelle, josta jakokunta vuokrasi yhdistykselle maa-alueen kotaa ja huoltorakennuksia varten.  Saimme myönteisen rahoituspäätöksen Kainuun Ely-keskukselta, Rahoitus on 65 % kokonaiskustannuksista, suurin osa omarahoituksesta katetaan talkoovoimin.

Tarkoituksena on rakentaa maisemakota, pieni puuliiteri ja kompostoiva puucee ranta-alueelle kesän 2024 aikana.  Rakennuspaikan raivaus on jo aloitettu.

Kotahankkeen aloitus, huhtikuu 2024 Kuva: Marjatta Kurvinen